.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تیرماه زمان نهایی ثبت جهانی برج قابوس

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: ثبت جهانی بلندترین برج آجری جهان تیرماه نهایی می‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس قربان عباسی در نشست تخصصی نکوداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی که در سالن اجتماعات فرهنگی هنری ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار داشت: استان گلستان با قدمت بیش از 7 هزار سال، دیوار 200 متری گرگان و بلندترین برج آجری جهان را در خود جای داده است.

وی همچنین افزود: گلستان نگارستان ایران و ایرانی کوچک است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای جاذبه‌های ارزشمند تاریخی برای گردشگران داخلی و خارجی است. 

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این نشست گفت: این نشست علمی تخصصی با شعار سال 2012 سال میراث جهانی برگزار شده که در آن گزارش‎های علمی با عنوان ایکوموس و شعار سال 2012، تلاش برای باز زنده‎سازی فرهنگ و تمدن ایرانی، کاوش‎های شهر گرگان تاریخی، برج گنبدقابوس دیوار تاریخی گرگان ارائه شد.

حمید عمرانی‎رکاوندی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه عکس بناها، بافت‎ها و محوطه‌های تاریخی و گزارش پروژه‌های انجام شده از برنامه‌های این نشست بود.

دبیر اجرایی این نشست تخصصی ضمن سخنرانی پیرامون برج قابوس به‌عنوان شاهکار معماری اسلامی تصریح کرد: این نشست به همت شورای پژوهشی این اداره کل و با همکاری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس برگزار شده است.

علیرضا حمیدی نیز در این نشست تخصصی به تبیین بیانیه سال 2012 ایکوموس پرداخت. 

محمد مرتضایی هم پیرامون شهر تاریخی گرگان مطالبی را ارائه داد و علیرضا حصارنوی هم درباره زیاریان، باز زنده‌سازی فرهنگ و تمدن ایرانی سخنرانی کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.